Logistyka w branży fashion, odzieżowej




Prowadząc swój własny sklep odzieżowy oprócz skutecznej promocji i dbałości o jakość produktów, które trafią w gusta jak największej liczby potencjalnych nabywców, ważne jest także opracowanie i zaplanowanie odpowiedniego zaplecza logistycznego. Tylko jak się za to zabrać?

Na czym tak właściwie polega logistyka w branży fashion?

Pakowanie, magazynowanie, składowanie i kompletowanie zamówień, terminowe dostawy i zwroty. Choć branża modowa nie wymaga specjalistycznych warunków przechowywania oraz przewozu towaru – odzież, dodatki typu buty, czy torebki damskie i ubrania nie muszą być trzymane w konkretnej temperaturze, nie stłuką się także ani nie zgniotą, zatem paczki nie wymagają delikatnego i specjalnego traktowania, nie są także wymagane żadne specjalne pozwolenia, czy certyfikaty, to dobra organizacja logistyki również i w tym przypadku może być nie lada wyzwaniem.

Wyprzedażowe szaleństwo

Istnieją takie okresy w roku, kiedy w branży fashion aż wrze, a ilość zamówień wydaje się kilkukrotnie większa niż normalnie. Mowa tutaj o letnich i zimowych wyprzedażach, szale kupowanie prezentów świątecznych, organizowanych akcjach rabatowych i promocjach. Popyt w ciągu całego roku przechodzi różne wahania i nie utrzymuje się na stałym poziomie. Wciąż prowadzane są nowe, świeże kolekcje, modele limitowane oraz z tzw. ubrania licencjonowane ze znanymi bohaterami z filmów, bajek, seriali, czy gwiazd muzyki. Dla obsługi logistycznej w odniesieniu do zaopatrywania sklepów na przykład w galeriach handlowych pewną trudność mogą sprawiać także konkretne godziny odbioru towaru, narzucone z góry przez centra handlowe.

Jak zapewnić sobie sukces?

Zaufany operator logistyczny może pomóc nam w odpowiednim zaplanowaniu i przewidzeniu potrzeb i oczekiwań klientów. Dzisiaj, gdy trendy zmieniają się błyskawicznie, regularne wprowadzanie nowych kolekcji, a także uzupełnianie wyprzedanych, hitowych produktów to prosta droga do sukcesu i zdobycia przewagi nad ogromną konkurencją. W kwestii logistyki duże znaczenie ma także zaplecze techniczne, odpowiednio duża powierzchnia magazynowa, wystarczająca ilość pracowników, dostępność floty dystrybucyjnej. Co ciekawe, istnieje także możliwość zamówienie przydatnych usług dodatkowych: prasowania, odświeżania odzieży, kontroli jakości, dołączania etykiet cenowych i rozmiarowych.

jakość wykonywanych usług i najwyższe bezpieczeństwo

Chcąc nawiązać współpracę z firmą logistyczną w branży modowej, warto wziąć pod uwagę niezawodną, światową markę DB Schenker, będącą wiodącym dostawcą profesjonalnych usług logistycznych. Firma posiada aż 145 doświadczenia na rynku, skutecznie dbając o kompleksowy łańcuch dostaw i dostarczając wielu ciekawych rozwiązań. Towary już w ciągu 24 godzin trafiają do odbiorców, gdyż ponad 3 tysiące samochód każdego dnia odbiera je od nadawców z dowolnego miejsca w kraju.